
Copyright © 2025 KAP
Türkiye Sermaye Piyasaları-Merkezi Saklama ve Veri Depolama Kuruluşu
[CONSOLIDATION_METHOD_TITLE] | [CONSOLIDATION_METHOD] |
İlgili Şirketler Related Companies | [] | |||||||||
İlgili Fonlar Related Funds | [] | |||||||||
Türkçe Turkish | İngilizce English | |||||||||
oda_NoncurrentFinancialAssetAcquisitionAbstract| |
| |||||||||
oda_UpdateAnnouncementFlag| |
| Hayır (No) | Hayır (No) | |||||||
oda_CorrectionAnnouncementFlag| |
| Hayır (No) | Hayır (No) | |||||||
oda_DateOfThePreviousNotificationAboutTheSameSubject| |
| - | - | |||||||
oda_DelayedAnnouncementFlag| |
| Evet (Yes) | Evet (Yes) | |||||||
oda_AnnouncementContentSection| |
| |||||||||
oda_BoardDecisionDateForAcquisition| |
| 14/03/2022 | 14/03/2022 | |||||||
oda_WereMajorityOfIndependentBoardMembersApprovedTheBoardDecisionForAcquisition| |
| Evet | Yes | |||||||
oda_TitleOfNoncurrentFinancialAssetAcquired| |
| Ford Romania SA | Ford Romania SA | |||||||
oda_FieldOfActivityNoncurrentFinancialAssetWhoseSharesWereAcquired| |
| Motorlu araç ve parçalarının üretimi | Production of motor vehicles and their parts | |||||||
oda_CapitalOfNoncurrentFinancialAsset| |
| 1.122.203.713 LEI | 1,122,203,713 LEI | |||||||
oda_AcquirementWay| |
| Satın Alma (Purchase) | Satın Alma (Purchase) | |||||||
oda_DateOnWhichTheTransactionWasWillBeCompleted| |
| Yurt içi ve yurt dışı ilgili düzenleyici otoritelerin onayına tabi olan işlem kapanışının 2022 yılının üçüncü çeyreğinde tamamlanması hedeflenmektedir. | The closing of the transaction, which is subject to the approval of the relevant domestic and foreign regulatory authorities, is targeted to be completed in the third quarter of 2022. | |||||||
oda_AcquisitionConditions| |
| Diğer (Other) | Diğer (Other) | |||||||
oda_DetailedConditionsIfItIsATimedPayment| |
| Sözleşme uyarınca 2022'de gerçekleşmesi beklenen Kapanış'ta 356 milyon Euro, Haziran 2025'te faiz dahil 196 milyon Euro, Aralık 2028'de ise faiz dahil 23 milyon Euro ödenecek olup, ayrıca Romanya fabrikasının 2028-2034 yılları için öngörülen kapasite kullanım oranına bağlı olarak 140 milyon Euro tutarına kadar ilave ödeme yapılabilecektir. 2022 yılında yapılacak ilk ödeme tutarı, devrin gerçekleşeceği tarihte net işletme sermayesi, net borç ve o tarihe kadar Yeni Nesil Courier projesine yapılan yatırım tutarına göre düzeltmeye tabi olacaktır. | According to the contract, EUR 356 million will be paid at the Closing, which is expected to take place in 2022, EUR 196 million including interest in June 2025, EUR 23 million including interest in December 2028, also depending on the capacity utilization rate of the Romania plant for the years 2028-2034 an additional payment of up to EUR 140 million can be made. The first payment amount to be made in 2022 will be subject to adjustments based on the net working capital, net debt and the amount invested in the Next Generation Courier project up to that date on the date of the transfer. | |||||||
oda_NominalValueOfSharesAcquired| |
| 1.122.203.713 LEI (yaklaşık 227 milyon Euro) | 1,122,203,713 LEI (approx. EUR 227 million) | |||||||
oda_PurchasePricePerShare| |
| 1 Euro nominal değerli paylar için 2028 yılında ödenecek nihai tutara ve kapanış düzeltmesine göre değişmek üzere faiz dahil 2,54 Euro- 3,15 Euro | For shares with a nominal value of EUR 1; EUR 2.54 - EUR 3.15, including interest, depending on the final amount payable in 2028 and closing adjustment | |||||||
oda_TotalPurchasingValue| |
| 2028 yılında ödenecek nihai tutara göre ve kapanış düzeltmesine göre değişmek üzere faiz dahil 575 ila 715 milyon Euro ödeme yapılacaktır. | Depending on the final amount to be paid in 2028 and the closing adjustment, EUR 575 to 715 million will be paid, including interest. | |||||||
oda_RatioOfNewSharesAcquiredToCapitalOfNoncurrentFinancialAsset| |
| 100 | 100 | |||||||
oda_TotalRatioOfSharesOwnedInCapitalOfNoncurrentFinancialAssetAfterTransaction| |
| 100 | 100 | |||||||
oda_TotalVotingRightRatioOwnedInNoncurrentFinancialAssetAfterTransaction| |
| 100 | 100 | |||||||
oda_RatioOfNoncurrentFinancialAssetAcquiredToTotalAssetsInLatestDisclosedFinancialStatementsOfCompany| |
| %22-27 | 22-27% | |||||||
oda_RatioOfTransactionValueToSalesInLatestAnnualFinancialStatementsOfCompany| |
| %13-16 | 13-16% | |||||||
oda_EffectsOnCompanyOperations| |
| Ford Otosan'ın yurt dışında üretime başlayarak faaliyet alanlarının genişletilmesi | Expanding the fields of activity of Ford Otosan by starting production abroad | |||||||
oda_DidTakeoverBidObligationArised| |
| Hayır (No) | Hayır (No) | |||||||
oda_WillExemptionApplicationBeMadeIfTakeoverBidObligationArised| |
| Hayır (No) | Hayır (No) | |||||||
oda_TitleNameSurnameOfCounterParty| |
| Ford Capital B.V. | Ford Capital B.V. | |||||||
oda_IsCounterPartyARelatedPartyAccordingToCMBRegulations| |
| Evet (Yes) | Evet (Yes) | |||||||
oda_RelationWithCounterPartyIfAny| |
| Satıcı, Ford Otosan'ın ana ortaklarından Ford Motor Company'nin %100 oranında pay sahibi olduğu bağlı ortaklığıdır. | The seller is a fully owned subsidiary of Ford Motor Company, one of the main shareholders of Ford Otosan. | |||||||
oda_AgreementSigningDateIfExists| |
| 14/03/2022 | 14/03/2022 | |||||||
oda_ValueDeterminationMethodOfNoncurrentFinancialAsset| |
| Taraflar arasında pazarlık yoluyla belirlenmiştir. | It was determined by bargaining between the parties. | |||||||
oda_DidValuationReportBePrepared| |
| Düzenlendi (Prepared) | Düzenlendi (Prepared) | |||||||
oda_ReasonForNotPreparingValuationReportIfItWasNotPrepared| |
| - | - | |||||||
oda_DateAndNumberOfValuationReport| |
| 11/03/2022 | 11/03/2022 | |||||||
oda_TitleOfValuationCompanyPreparedReport| |
| DRT Kurumsal Finans Danışmanlık Hizmetleri A.Ş. (Deloitte) | DRT Kurumsal Finans Danışmanlık Hizmetleri A.Ş. (Deloitte) | |||||||
oda_ValueDeterminedInValuationReportIfExists| |
| 701- 860 milyon Euro | EUR 701- 860 million | |||||||
oda_ReasonsIfTransactionWasntWillNotBePerformedInAccordanceWithValuationReport| |
| İşlem değerleme raporundaki sonuçlara uygun olarak gerçekleştirilmiştir. | The transaction was carried out in accordance with the results in the valuation report. | |||||||
oda_ExplanationSection| |
| |||||||||
oda_ExplanationTextBlock| | Ford Otomotiv Sanayi A.Ş.'nin ("Ford Otosan") %100 pay sahibi olduğu bağlı ortaklığı Ford Otosan Netherlands BV'nin, Ford Otosan'ın ana ortaklarından Ford Motor Company (FMC)'nin 1 adet ve FMC'nin paylarının tamamına sahibi olduğu Ford Capital BV'nin ise %99,99 oranında pay sahibi oldukları Ford Romanya [SA] hisselerinin tamamını satın alması konusunda bir Hisse Satın Alma Sözleşmesi imzalanmış olup, Ford Otosan ana ortak olarak sözleşme hükümlerinin yerine getirilmesinden yükümlüdür. Kapanış'tan önce Ford Romanya bünyesindeki satış ve dağıtım iş kolu faaliyetleri FMC bünyesindeki bir iştirake devredilecek olup, 250.000 araç ve 365.000 motor üretim kapasitesi ile faaliyet gösteren Craiova tesisleri ve üretim faaliyetleri devralınacaktır. Ford Romanya hisselerinin tamamı için 2022 ve 2028 yılları arasında toplam 575 milyon Euro ödeme yapılacak olup, ayrıca 2028 yılında tutarı Romanya fabrikasının 2028-2034 yılları için öngörülen kapasite kullanım oranına bağlı olarak belirlenmek üzere 140 milyon Euro'ya kadar ilave ödeme yapılması söz konusudur. İşlemin sözleşmelerdeki düzenleyici otoritelerin onaylarının alınması dahil kapanış koşullarının gerçekleşmesine bağlı olarak 2022 yılı üçüncü çeyreği içerisinde tamamlanması hedeflenmekte olup, bir yıl içerisinde kapanış koşullarının sağlanamaması durumunda tarafların sözleşmeyi feshetme hakkı bulunmaktadır. Satın alma değerinin Kurumsal Yönetim Tebliği'nin 9'uncu maddesinde belirtilen eşikleri aşması nedeniyle, DRT Kurumsal Finans Danışmanlık Hizmetleri A.Ş. (Deloitte) tarafından ekte özeti yer alan değerleme raporu hazırlanmış olup, işlem değerleme raporundaki sonuçlara uygun olarak gerçekleştirilecektir. İşleme ilişkin Ford Otosan yönetim kurulu kararı, bağımsız üyeler dahil tüm yönetim kurulu üyelerinin oy birliğiyle alınmıştır. Hisse Satın Alma Sözleşmesi ile birlikte Craiova Tesislerinde üretilecek araçlar ile ilgili olarak Tedarik Koşulları da belirlenmiştir. Craiova Tesisinde mevcut durumda Puma ve EcoSport binek araç modelleri ile 1.0 litre Ecoboost benzinli motorları üretilmekte olup, Tedarik Koşulları uyarınca 2022 yılının sonundan itibaren EcoSport üretiminin sonlandırılması; Puma modelinin ise üretimine devam edilerek, 2024 yılından itibaren tam elektrikli versiyonunun üretimine geçilmesi planlanmaktadır. Ayrıca, Yeniköy fabrikasında 2023 Temmuz ayına kadar üretimine devam edilecek olan Courier aracını ikame etmek üzere, tasarımı ve mühendisliği Ford Otosan tarafından geliştirilecek olan Yeni Nesil Courier araç modelinin van (Transit Courier) ve kombi (Tourneo Courier) versiyonlarının Craiova Tesislerinde üretilmesi öngörülmektedir. Yeni Nesil Courier modelinin içten yanmalı motor versiyonlarının 2023 ve tam elektrikli versiyonlarının ise 2024 yıllarında üretimine başlanması beklenmektedir. Yeni Nesil Courier dahil tesiste üretilecek araç ve motorların başlıca tedarik koşullarında mutabakat sağlanmış olup, teknik detayları ve Yeni Nesil Courier yatırım taahhütlerini içerecek anlaşmaların kapanışa kadar imzalanması öngörülmektedir. 4 Aralık 2020 tarihinde açıklanan yeni yatırımlar tamamlandığında 650.000 adede ulaşacak Ford Otosan'ın toplam yıllık üretim kapasitesinin Romanya Craiova fabrikasının alımı ile 900.000'in üzerine çıkması, çalışan sayısının da 20.000'i geçmesi beklenmektedir. Üretilecek araç ve motorlar piyasa koşullarına uygun olarak fiyatlanacak olup, ilişkili taraflara yapılacak satışlarda fiyatlama işlemin niteliğine en uygun yöntem esas alınarak belirlenecektir. Bu açıklamaya konu hisse devir ve tedarik anlaşması görüşmelerine ilişkin olarak Özel Durumlar Tebliği'nin 6'ncı maddesi kapsamında Şirketimiz Yönetim Kurulu'nun 29 Haziran 2016 tarihli kararı ile verilen yetki çerçevesinde, Genel Müdür ve Genel Müdür Başyardımcısı tarafından, görüşmelere ve imzalanan ön anlaşmalara ilişkin açıklamaların, görüşmelerin tamamlanarak ilgili sözleşmelerinin imzalanmasına kadar ertelenmesine karar verilmiştir. Erteleme kararı, sürecin olumsuz yönde etkilenmemesi, Şirketimizin rekabet gücünün zedelenmemesi, Şirketimizin meşru çıkarlarının, yasal haklarının ve pazarlık gücünün korunabilmesi amaçlarıyla alınmış olup, erteleme gerekçelerinin ortadan kalkması ile birlikte konuya ilişkin açıklama yapılmaktadır. İşbu açıklamamızın İngilizce çeviri metinlerinde herhangi bir farklılık olması durumunda, Türkçe açıklama esas kabul edilecektir. | Ford Otomotiv Sanayi A.Ş. ("Ford Otosan"), Ford Otosan Netherlands B.V (which is a 100% owned Ford Otosan subsidiary), Ford Motor Company (which is one of Ford Otosan's main shareholders) and Ford Capital B.V. (which is a fully owned by Ford Motor Company subsidiary) signed Share Purchase Agreement for the transfer of Ford Romania SA shares owned 99.99% by Ford Capital BV and 1 share owned by Ford Motor Company (FMC). Ford Otosan, as the main shareholder is responsible for execution of agreement terms. Ford Romania owns vehicle and engine manufacturing facilities in Craiova, Romania. Craiova facilities have 250,000 vehicle and 365,000 engine installed production capacity. Ford Otosan will pay EUR 575 million for the purchase of all shares between 2022 and 2028 and a conditional amount of EUR 140 million in 2028 subject to Romania plant capacity utilization in 2028-2034. Parties target completion date of the transaction within third quarter of 2022 subject to closing conditions being met including approval from regulatory authorities. According to the Share Purchase Agreement, Parties have the right to terminate the agreement if closing conditions are not met within one year. As the transaction exceeds the limits defined in Corporate Governance Communique Article 9, a valuation report has been prepared by DRT Kurumsal Finans Danışmanlık Hizmetleri A.Ş. (Deloitte) summary of which is attached. The transaction will be realized in line with the results of the valuation report and approved unanimously by Ford Otosan Board of Directors including independent members. With the Share Purchase Agreement, Parties agreed on supply principles of products to be manufactured in Craiova Plant. Craiova facilities currently manufacture Puma and EcoSport passenger vehicles and 1.0 EcoBoost engines. According to the Supply Terms signed with the Share Purchase Agreement, EcoSport production will be discontinued by end of 2022 and Puma production will continue with the addition of an all-electric version in 2024. Besides, next generation Courier model will replace current Courier generation, production of which will end at Yeniköy by July 2023. Next generation Courier, which is designed and engineered by Ford Otosan, will be produced in Craiova and will have both a van version (Transit Courier) and a kombi version (Tourneo Courier). Internal combustion engines' versions of next generation Courier will be launched in production at Craiova plant in 2023, followed by all-electric versions in 2024. Main supply principles of existing products and Next Generation Courier have been agreed between Parties. Parties will sign supply agreements and other agreements until closing date to clarify technical details and Next Generation Courier investment commitments. Upon completion of the investments in the earlier announcement (December 4th 2020), which indicated capacity increase to 650,000, capacity will further increase to more than 900,000 and employment will increase to more than 20,000 employees. Transfer pricing of vehicles and engines to be sold to related parties will be performed according to market conditions based on the merits of each pricing transaction. Disclosure of share purchase and supply agreement discussions was deferred until contract signing by the decision of General Manager and Deputy General Manager considering potential impact on Ford Otosan with respect to Article 6 of Special Cases Communique and the authority granted by Board of Directors on 29 June 2016. Deferral decision was taken to make sure the process is not adversely impacted and to protect Company competitiveness, legitimate interests, legal rights and negotiation power. The disclosure is made as soon as deferral reasons cease their effect. This statement has been translated into English for informational purposes. In case of a discrepancy between the Turkish and the English versions of this disclosure statement, the Turkish version shall prevail. |
Yukarıdaki açıklamalarımızın, Sermaye Piyasası Kurulu'nun yürürlükteki Özel Durumlar Tebliğinde yer alan esaslara uygun olduğunu, bu konuda/konularda tarafımıza ulaşan bilgileri tam olarak yansıttığını, bilgilerin defter, kayıt ve belgelerimize uygun olduğunu, konuyla ilgili bilgileri tam ve doğru olarak elde etmek için gerekli tüm çabaları gösterdiğimizi ve yapılan bu açıklamalardan sorumlu olduğumuzu beyan ederiz.